Pravidla hry
Základní informace
- Hra se koná v sobotu 13. října 2012 na území hl. m. Prahy.
- Místo startu i cíle je v širším centru města a je snadno dosažitelné pomocí MHD.
- Začátek hry je v 09:09:09 na místě uveřejněném po zaplacení v administraci týmu.
- Konec hry je ve 23:00:00.
Účastníci
- Hry se mohou účastnit dvou až pěti členné týmy.
- V každém týmu musí být alespoň jeden člen starší 18 let, který přebírá odpovědnost za všechny nezletilé členy týmu.
- Za jednání hráčů během hry nenese pořadatel odpovědnost. Hráči se účastní na své vlastní nebezpečí, za případné úrazy během akce nenese pořadatel odpovědnost.
- Hráči jsou během hry povinni řídit se platnými zákony a vyhláškami.
- Organizátoři si vyhrazují právo omezit počet týmů.
Registrace a platba startovného
- Každý tým je povinen se zaregistrovat.
- Při registraci je nutné uvést kontaktní telefon a email.
- Registrace běží od neděle 1. července 2012 do 3. října 2012 (organizátoři si vyhrazují právo prodloužit možnost registrace týmů).
- Tým se hry může účastnit pouze po uhrazení startovného ve výši 360 Kč.
- Startovné je možné uhradit v době od 1. září do 3. října 2012 pomocí převodu na účet (podrobné instrukce jsou k dispozici v administraci týmu).
- Startovné je možné uhradit také hotově přímo na startu v den konání soutěže. Pro využití této možnosti je třeba se obrátit na organizátory na email paralaxa@chim.cz.
- Vrácení zaplaceného startovného v případě odřeknutí účasti týmu se řeší individuálně (vrácena je dosud neproinvestovaná částka).
- Hra je nezisková a veškeré prostředky ze startovného jsou využity při přípravě hry.
Průběh hry
- Hra se skládá z předem neznámého počtu stanovišť. Na každém z nich nalezne tým šifru, jejíž vyluštění prozradí týmu umístění dalšího stanoviště.
- Na každém stanovišti si tým vezme maximálně dvě kopie šifry, není-li řečeno jinak. Po vyzvednutí šifry tým vrátí desky se zbylými šiframi na původní místo a vzdálí se natolik, aby neprozradil polohu stanoviště dalším týmům.
- Je zakázáno sledovat jiný tým za účelem objevení dalšího stanoviště.
- Tým se může kdykoliv rozdělit, avšak není to během hry nutné.
- K přesunům v rámci hry je povoleno používat výhradně chůzi nebo prostředky MHD v rámci tarifu PID. Zakázáno je dopravovat se pomocí kola, automobilu, taxi-služby či lodí (mimo tarif PID).
- V rámci hry není zapotřebí vstupovat na veřejně nepřístupná místa. V případě výjimky je toto místo zřetelně označeno logem hry (například cílové prostory).
- Hru je možné kdykoliv vzdát. Vzdá-li tým hru, dozví se polohu cílového stanoviště (přístupné v době od 14:00 do 00:30). Takovýto tým již nemůže dále ve hře pokračovat.
- Po zahájení hry není možné provádět personální změny v týmech. Je taktéž zakázáno slučování týmů během hry.
- Tým může využít znalosti dalších osob mimo tým, avšak získané znalosti mohou být pouze encyklopedického rázu. Další osoby se nesmí přímo podílet na odhalování principu šifer.
Šifry
- Zadání šifry je vždy na předmětu (obvykle listu papíru) opatřeným logem hry a číslem a kódem stanoviště.
- Stanoviště se nachází do 10 metrů od místa popsaného minulou šifrou. Stanoviště jsou od sebe vzdáleny maximálně dva kilometry.
- Kód stanoviště je nutné ihned odeslat pomocí SMS (příp. přes webové rozhraní). Způsoby odesílání SMS zpráv a vysvětlení fungování webového rozhraní se týmy dozví v Posledních informacích před hrou.
- V šifrách je použita anglická abeceda s 26 znaky (písmeno CH není použito).
- Všechny informace potřebné k vyřešení šifer obdržíte na startu, včetně alespoň jedné kopie šifrovacích pomůcek (paralaxaček) a mapy Prahy.
- Dodatečné informace, technické poznámky a upřesnítka jsou psány kurzívou. V takto vytištěném textu nehledejte šifru.
Hodnocení hry
- Pořadí týmů se určuje primárně podle počtu vyřešených šifer (rozhodující je nalezení následujícího stanoviště, nikoliv SMS příkaz HOTOVO).
- Sekundárně pak dle času vyřešení poslední šifry navýšený o penalizace získané do doby vyřešení (časem vyřešení se rozumí čas odeslání kódu z následujícího stanoviště, splnění cílové aktivity se v tomto kontextu bere jako nalezení dalšího stanoviště).
- V případě komunikace se systémem pomocí SMS zpráv je rozhodující čas přijetí zprávy!
Komunikace mimo tým
- Během hry je zakázáno komunikovat mezi týmy způsobem, který napomáhá (nebo naopak škodí) k vyřešení šifry (není-li uvedeno jinak).
- Povoleno je využívat třetích osob k získávání potřebných faktických informací, třetí osoba se ale nikterak nesmí podílet na samotném řešení principu šifry.
- S organizátory se komunikuje zásadně slušně a pouze nezbytným způsobem (nedovolí vám organizátor jinak :) ).
- Jste-li zcela jistě na správném stanovišti a nemůžete nalézt šifru, kontaktujte organizátory.
Povinné a doporučené vybavení
Povinné vybavení
- Pravítko
- Nůžky
- Mobilní telefon, jehož číslo bylo vyplněno při registraci
- Povinné vybavení bude upřesněno v Posledních informacích před hrou.
Doporučené vybavení
- Eurofolie (průhledné folie)
- Alespoň dvě různobarevné fixy
- Kružítko
- Krabička zápalek
- Čtverečkovaný papír
- Malá lékárnička (náplast, desinfekce, obvaz...) - pro případ nouze
- Šifrovací pomůcky (alespoň jedny obdržíte na startu)
- Plán Prahy s rejstříkem ulic (mapu bez rejstříku obdržíte během hry)
Využívání MHD
- Start je z Hlavního nádraží s pomocí MHD dosažitelný za 15 minut, ze Smíchovského nádraží za 30 minut.
- Z cíle trvá cesta pomocí MHD na nádraží do 30 minut.
- Jestliže si nejste jistí, zda stihnete příchod na start včas, kontaktujte organizátory.
- Hra nepočítá s využitím MHD, přesto si tak výjimečně lze zkrátit cestu.
- Lístky nejsou během hry potřeba! Stanoviště jsou obvykle blízko u sebe (cca 1 km). Celodenní lístek tak nebude velkou výhodou.
Shrnutí
- Během hry dodržujte slušné chování a zásady fairplay.
- Nedodržování pravidel znamená pro Vás slabší zážitek ze hry.
Výjimky z pravidel
- Výjimky z pravidel (např. použití auta u tělesně postižených nebo účast malých dětí nad počet pěti členů v týmu) schvalují organizátoři.